מאמר - האתר הראשי להפצת מאמרים וקידום מקצועי
כניסה למערכת כותבי מאמרים כתיבת מאמר חיפוש מאמר מאמרים
 
 
 

תנובה

תנובה- האם זה לא הזמן לפרוץ החוצה - לארה"ב למשל ?

/ יובל לובנשטיין

תנובה – האם זה לא הזמן לפרוץ קדימה? לארה"ב למשל !

 

יובל לובנשטיין

 

תנובה היא קונצרן המזון הגדול בישראל, מובילה את שוק החלב בארץ, בנוסף בעלת המותגים ויצרנית של סנפרוסט, מעדנות, אדום אדום, מאמא עוף, טירת צבי, אוליביה,פרו פלוס- לשוק המוסדי והרדוף לשוק האורגני.

במהלך השנים האחרונות ביצעה מיקוד עסקי מרשים, הפכה לחברה פרטית, אשר הספיקה  כבר להחליף ידיים.

תנובה הקימה גם פעילות בינלאומית ברומניה, בתחום החלב, שמטרתה להוות בסיס יציאה לשוק האירופאי בכלל ולחלקו המזרחי בפרט, אל מול היציבות היחסית בשוק המקומי.

 

שוק מוצרי החלב בישראל מגיע להיקף של 7.5 מיליארד ₪ מזה חלקה של תנובה עמד בשנת 2010 על כ- 57.0%  לעומת 58.7% בשנת 2009, (בשוק אדיר זה, אחוז שווה ערך ל 75 מיליון ₪)  דבר שמעלה שאלות גם בנושא תרומת  המיתוג שערכה תנובה.

סה"כ שוק מוצרי החלב בישראל גדל ב- 2010 ב- 2.5% ובלטו בו טרה עם גידול פנימי של 20% ושל גד ב- 5%.

הקרבות בשוק במקומי הצפוף והמרוכז במקום אחד – מקרר החלב, ימשיכו להתקיים, אולם לרגע נדמה שמלחמות התשה אלו מסיטות את תשומת הלב והמיקוד הניהולי.

 

האם תנובה ערה למתרחש בשוק האמריקאי ?

האם שטראוס תנסה למחזר את הצלחתה המרשימה עם פעילות הסלטים המצליחה "סברה", גם בתחום הגבינות והמעדנים ?

האם הן ערות למהלכים של  מחלבות גד לרכוש  מחלבה  בארה"ב ולשווק את מוצריו לשוק הלא כשר ? ולקשריו העסקיים עם אוסם ?

 

בסוף שנת 2009 חתם הנשיא אובמה, על מזכר המבטל את היטל היבוא על מוצרי חלב מישראל לארה"ב.

היטל זה למעשה ייקר את המוצרים המיובאים ובכך שמר על הייצור המקומי.

היקף היצוא של מוצרי חלב מישראל לארה"ב נמצא מאז בעלייה.

בשנת 2007 פורסם שהיקף היצוא עמד על 6 מיליון $ בלבד.

היצוא הנוכחי הוא במוצרים כמו גבינה צהובה – עמק, גבינות צאן פטה, חמאה, קוטג, גבינה לבנה למריחה, סקי, סימפוניה, מוצרי גד, יוגורט דנובה של תנובה, מעדנים כמו דני, דניאלה ומילקי של שטראוס.

המאבק בשוק המקומי, קיים גם בארה"ב, אלא ששם שטראוס מקדימה את תנובה בכמה מהלכים, הכוללים, זיהוי שוק היעד,פריסה שיווקית ומגוון המוצרים.

האם מובילות זו תמשך ?

 

ברשת האמריקאית קוסקו Costco)), ניתן לקנות היום גבינה צהובה עמק

וגבינת צאן פטה של תנובה.

בחנויות פרטיות אשר מוכרות מוצרים "למושבות הישראליות", ניתן לקנות היום קוטג שטראוס במחיר של 3.8 $ ליחידה, גבינה לבנה סקי, במחיר של 3.99$ ליחידה של 250 גרם ומילקי של שטראוס, במגוון טעמים במחיר של 1.99$, ומילקי שוקולד באריזת רביעייה ב- 4.99 $, סימפוניה של שטראוס ב- 4.99 $, גבינה רכה של תנובה ב-3.69$ וגבינה לבנה של תנובה בטעמים, למשל זיתים ב- 4.79$ כמו כן ניתן לקנות דני שטראוס זוג ב- 3.49 $ וזוג דניאלה ב- 3.49$ , יוגורט דנובה של תנובה ב-3.69$  לזוג, גבינת שמנת תנובה ב- 3.99 $ ליחידה, חמאה של תנובה וטרה וכן גבינות של גד.

הנתונים  הנ"ל סופקו על ידי (ר.ר) ישראלית החיה בלוס אנגלס ואשר היא כמו שאר חברותיה מחפשות וקונות את הגבינות הלבנות והמעדנים המגיעים מהארץ בחנויות המוכרות מוצרים מישראל וברשתות הגדולות.

 

הידעתם  ?

 

1) חלקו של קוטג תנובה בשוק הקוטגים  בישראל עומד היום על 73% ?

2) בישראל מייצרים היום חלב מצאן בהיקף שנתי של כ- 10 מיליון ליטר

    וכבר כיום קיים עודף כושר יצור של כ- 25%

3) לתנובה התמחות ייחודית ברמה עולמית בתחום יצור גבינות הקוטג

 

הסטגנציה בשוק המקומי ובעיקר הדרישה ההולכת וגוברת למזון בריא בארה"ב הכולל מוצרים מופחתי שומן תוך מתן עדיפות מובהקת למוצרים כשרים, מעלה את השאלה מדוע לא להקים בארה"ב מפעל לעיבוד תוצרת חלב, אשר יספק קוטג וגבינה רכות למריחה למלכת הצרכנות העולמית ?

 

נכון הציבור לא רגיל למוצרים אלה ("פילדלפיה" ודומיהן הן הגבינות הלבנות היחידות בשוק- אך הן עתירות שומן), אך גם לחומוס  הציבור האמריקאי לא היה מודע ורגיל, עד שסברה של שטראוס לקחה מנהיגות והובילה את השוק וכל זאת רק מלפני 6 שנים.

לעיתים אנו לא מספיק מעריכים את  איכות התוצרת המקומית, ועיינו הפוזלות לחו"ל, חושבות שכל מה שמיוצר שם טוב יותר.

תחום הגבינות הלבנות הרכות, הוא בהחלט תחום שבו לתעשייה הישראלית ישנה עדיפות בידע, עם ניסיון מוכח של שנים, דבר שיהיה נכון לתרגמו גם לעשייה מחוץ לגבולות הארץ ובארה"ב בפרט.

האם לא הגיע הזמן לפרוץ ולצאת "מהמקרר המקומי" ?

 

יובל לובנשטיין, משמש כיועץ אסטרטגי לחברות בתחום מוצרי הצריכה והקמעונאות. שימש בעבר במגוון תפקידי ניהול בכירים ברשתות הום סנטר ושופרסל, ממקימי שופרסל דיל.

יובל לובנשטיין
יובל לובנשטיין משמש כיועץ שיווקי ואסטרטגי לחברות בתחום מוצרי הצריכה. בעל ניסיון עשיר הקמעונאות, מלווה חברות בתחום מיזוגים ורכישות.
יובל לובנשטיין משמש כיועץ שיווקי ואסטרטגי לחברות בתחום מוצרי הצריכה. בעל ניסיון עשיר הקמעונאות, מלווה חברות בתחום מיזוגים ורכישות. קרא עוד על מסחר וקמעונאות בבלוג של יובל לובנשטיין - הסודות מאחורי המדפים
יובל לובנשטיין
משרד ליעוץ שיווקי ואסטרטגי. קרא עוד על מסחר וקמעונאות בבלוג של יובל לובנשטיין - הסודות מאחורי המדפים
נחל שורק 87
מודיעין
0525527587
089703552
עסקים - ניהול
תאריך: 13/2/2011
תגיות:   יובל לובנשטיין    תנובה    חלב    גבינת קוטג    גבינה לבנה    שטראוס    סברה    מחלבת גד    אוסם    שופרסל    מעדנות    סנפרוסט    אדום אדום    הרדוף    אוליבייה    מאמא עוף   


ממומן

מאמרים נוספים בתחום עסקים - ניהול

תזרים המזומנים והקשר למבנה ההוצאות העסקי, למבנה התחרות הענפית, והבנק / עוזי פלג
העסקי, קצב הנשימה של העסק (והבעלים) מווסת בהתאם לכמות וקצב האספקה של החמצן העסקי. תכנון וניהול יעיל של תזרים המזומנים מחייב הבנה של מבנה ההוצאות העסקי, הבנת מבנה התחרות הענפית, אמון ורצון טוב של הבנק.
תוצר ניהולי בעייתי, היוצר בעצמו בעיות חדשות הוא וירוס ניהולי / עוזי פלג
שיג את מטרתו הוא תוצר אפקטיבי ולהיפך, תוצר ניהולי אשר יוצר תוצאה בעייתית, ההופכת בעצמה לבעיה ואף יוצרת בעיות נוספות ,הוא "וירוס ניהולי" ברמות חומרה שונות, ובתור שכזה יש לטפל בו למניעת נזק חמור למערכת.
להצליח בעסקים על פי רונן הלל / רונן הלל
כדי להצליח בעסקים ובנתיב החיים חשוב להקפיד על מספר כללים שאם תיישמו אותם סיכויי ההצלחה שלכם יגדלו.
גיבוש אסטרטגיה שיווקית בחברות המוכרות לעסקים / גיא פרי
בכדי לגבש אסטרטגיה שיווקית בחברות המשווקות לעסקי (B2B), יש להבין את ההבדל במאפייני הביקוש בין שווקים עסקיים לשווקים צרכניים. שימוש בעקרונות נכונים, מאפשר לגבש אסטרטגיה שיווקית עבור חברות המוכרות לע
בחירת ספק מדפים לאחסנה כבדה / עוזי פלג
היא לבחור את ספק המדפים. ההתלבטות היא בין יצרן מקומי, לבין יצרן מחו"ל המיוצג בארץ על ידי גורם שיווקי. ההתלבטות היא לעיתים לא פשוטה, מה גם שרוב הלקוחות לא מכירים תמיד את הנושא ונעזרים ביועצים למיניהם.
הסודות מאחורי המדפים - מדוע הרשתות מגדילות את חלקו של המותג הפרטי שלהן ? / יובל לובנשטיין
יובל לובנשטיין, מסביר בדרכו המיוחדת, מדוע רשתות השיווק לוחצות להעלות את חלקו של המותג הפרטי שלהן על המדף.
קופה רושמת לניהול המכירות / ClickUP .
קופות רושמות חכמות הן פתרון מקיף לניהול בית העסק וניהול המכירות.
מה בין קיצוץ עלויות,חסכון והתייעלות / עוזי פלג
ים במהותם, ומציינים פעולות ומהלכים שמטרתם לשפר את מצב העסק על ידי הוזלות שיביאו לשיפור רווחים, ולשיפור כושר התחרות העסקי, או להארכת משך הזמן לשרוד בשוק, האם שלושת הפעולות זהות ורק הטרמינולוגיה שונה ?.
ארגון עסקי אשר איננו משלב בין אפקטיביות ויעילות הוא ארגון דפקטיבי / עוזי פלג
מספר לא קטן של מאמרים עוסק בקשר או באי קשר בין יעילות ואפקטיביות בארגון עסקי, כמו כן יש הטוענים שיעילות באה לעיתים על חשבון אפקטיביות. במאמר זה אציג את דעתי בנושא בליווי הסברים ודוגמאות.
ניקוי שטיחים / אלי סרוגו
אם היינו אומרים לכם שיש קשר לא מבוטל בין ניקוי שטיחים לבין תפוקת עובדים בארגון, הייתם מאמינים? ואם היינו אומרים לכם שיש מחקר שמוכיח את הקשר הזה?
מאמרים תפריט ראשי
שאלות ותשובות
יתרונות
אודות
הסבר
צור קשר
 
 
 
אודות | צור קשר | מפת האתר | אינדקס אתרים | sitemap | סניפים