מנכ"ל UP יזמות וניהול בע"מ
חבר בלישכת היועצים העסקיים
מנכ"ל לשעבר בחברות עסקיות.
מחבר "זהירוני" המדריך להקניית ערכיהתנהגות לילדים
שם העסק:UP יזמות וניהול בע"מ
כתובת העסק:הכינור ראשון לציון
טלפון:0526969240
פקס:039628544
www.uzip.co.il
משרד לשרותי ייעוץ בניהול עסקי ליווי וחניכה לעסקים קטנים, יועץ ומנהל פרוייקטים להקמת מחסנים
חונך עסקי 8091 של משרד התמ"ס
ספק מאושר 11005244 של משרד הבטחון
בניהול פרוייקטים
העסקי, קצב הנשימה של העסק (והבעלים) מווסת בהתאם לכמות וקצב האספקה של החמצן העסקי. תכנון וניהול יעיל של תזרים המזומנים מחייב הבנה של מבנה ההוצאות העסקי, הבנת מבנה התחרות הענפית, אמון ורצון טוב של הבנק.
ה אותה. הכלכלה היא תחום גמיש שכולם יכולים להיות בו צודקים, ובו בזמן גם לטעות. הסיכוי שיהיה טוב הוא כמו הסיכוי שיהיה רע, הכול תלוי במה עושים ועד כמה, ומה לא עושים ועד כמה, ובתזמון של כל עשייה ואי עשייה
סופקת, את המחיר שהספק דורש אין בעיה לשום צד. הבעיה היא כאשר המוצר או השרות, מספקים "איכות יתר", אשר הצרכן איננו מזהה אותה, או איננו צריך אותה, ולכן איננו מוכן לשלם עבורה, ובמקביל ליצרן היא מוסיפה עלות
ריך "זהירוני" הוא באופן שהוא מנסה להקנות דפוסי התנהגות בסיסיים לילדים בגיל הרך ללא שימוש באסורים התנהגותיים ישירים כלשהם, האסורים מועברים דרך "זהירוני" שמתנהג באופן שההורים היו רוצים שילדיהם יתנהגו.
לגורמים אותם הוא רוצה לחבר ביחד, יש להתייחס לעוצמת החיבור לקושי לחבר ולפרק את החיבור, את עמידות החיבור, התנאים המתאימים לחיבור, הכלים והידע הנדרש, המאמץ הפיזי המושקע.ושמירה על שלמות החלקים בעת העבודה.
שיג את מטרתו הוא תוצר אפקטיבי ולהיפך, תוצר ניהולי אשר יוצר תוצאה בעייתית, ההופכת בעצמה לבעיה ואף יוצרת בעיות נוספות ,הוא "וירוס ניהולי" ברמות חומרה שונות, ובתור שכזה יש לטפל בו למניעת נזק חמור למערכת.
ן היא לבחור את ספק המדפים. ההתלבטות היא בין יצרן מקומי, לבין יצרן מחו"ל המיוצג בארץ על ידי גורם שיווקי. ההתלבטות היא לעיתים לא פשוטה, מה גם שרוב הלקוחות לא מכירים תמיד את הנושא ונעזרים ביועצים למיניהם
היא לבחור את ספק המדפים. ההתלבטות היא בין יצרן מקומי, לבין יצרן מחו"ל המיוצג בארץ על ידי גורם שיווקי. ההתלבטות היא לעיתים לא פשוטה, מה גם שרוב הלקוחות לא מכירים תמיד את הנושא ונעזרים ביועצים למיניהם.
ים במהותם, ומציינים פעולות ומהלכים שמטרתם לשפר את מצב העסק על ידי הוזלות שיביאו לשיפור רווחים, ולשיפור כושר התחרות העסקי, או להארכת משך הזמן לשרוד בשוק, האם שלושת הפעולות זהות ורק הטרמינולוגיה שונה ?.
מספר לא קטן של מאמרים עוסק בקשר או באי קשר בין יעילות ואפקטיביות בארגון עסקי, כמו כן יש הטוענים שיעילות באה לעיתים על חשבון אפקטיביות. במאמר זה אציג את דעתי בנושא בליווי הסברים ודוגמאות.
, עסקית, אישית וטכנולוגית. בנוסף למדדים ישנו שימוש במינוחים נוספים, המבטאים מידת ערך או מידת צורך או מידת שימוש בדבר מה או במשאב כלשהו. במאמר הזה יובהרו המדדים והמינוחים לטובת הקוראים שלא בקיאים בנושא
הליך מכירה יעיל הוא מהלך נחוץ וחיוני בכל פעילות עסקית, בנושא פורסמו מאמרים רבים והנושא הוצג והודגש באופנים שונים, במאמר הזה הועלו נקודות שונות כולל טיפים, הכול מנקודת ראות והתנסות אישית של כותב המאמר.
הבקרה הניהולית בודקת את הבצוע בפועל בערכים של מרחק וסטיות ביחס למטרה, בניהול עם המבט לאחור המבט הניהולי מופנה לאחור (ביצועי עבר), הבקרה הניהולית בודקת את הבצוע בפועל בערכים של מרחק וסטיות ביחס לעבר.
ורכי האחסון הנוכחיים, שיטת האחסון, סוג ציוד הניטול הקיים ומידות מערך האחסנה (מעברים,גובה), יגלו פוטנציאל גידול משמעותי של תוספת משטחי אחסנה שיכולה להגיע לעשרות אחוזים, וזאת על ידי התאמת מערכת האחסון
ה לא קטנה על המחיר הסופי של המערכת, בהגדרת הנתונים יש להקפיד לא להיות בנתוני חסר (עומס מוצהר ליח' מטען נמוך מהעומס בפועל) או בנתוני עודף (עומס יח' מטען נמוך בפועל מהמוצהר), כנ"ל לגבי גובה מפלס ראשון .
המפעילים לחץ ועלולים להביא לקריסתו,זיהוי הכוחות והלחצים ,איתור ותיקון סדקים בזמן,חיזוק מתמיד של הקירות, שימור ההבנות ההדדיות שהיוו בסיס להקמת הבית,חיזוק האמון ההדדי והאמונה, ישמרו את הבית לאורך זמן.
בטיפול בבעיות יש להבחין בין אירוע נקודתי בלתי תלוי, או באירוע שעלול להשפיע על מערכת שלמה, חוכמת הניהול היא להבחין בין החשוב והקריטי לבין המעצבן והמרגיז אך הפחות חשוב.
תקיימים לעיתים עשרות ומאות מרוצי שליחים ארגוניים בתחומים שונים בו בעת, כאשר כל מרוץ שליחים הוא חלק ממרוץ שליחים גדול יותר, בכל מרוץ שליחים ארגוני ניתן לזהות את המאפיינים המציינים מרוץ שליחים ספורטיבי.
וזרות, טעויות חוזרות מלמדות שלא הופקו לקחים, לא הופנמו הנזקים, ויש להן פוטנציאל לחזור פעם אחר פעם. ארגון חייב לנצל את הכישלון, לתהליך של לימוד ושיפור, ולהתייחס אליו כנקודת ציון דרך, בדרך להצלחה בעתיד.
ומנוסים, חשוב שכל הכישורים והתכונות שצוינו, יבואו לידי ביטוי באופן חופשי ושוטף בהתנהלות העובד הבודד והארגון, בכדי שזה יקרה, חשוב להכיר מספר מודלים מוכרים מתחום מדעי ההתנהגות, אשר יקלו על הבנת הנושא.
תמהיל של אסטרטגיות, פחות נפוץ הוא השימוש בתמהיל האנושי, לתמהיל האנושי יש את ההשפעה הגדולה ביותר על אופיו ואופן התנהלותו, של הארגון העסקי בחיי היום יום, והוא משמש פלטפורמה לשינוי ולצמיחה ארגונית ועסקית
דנית קטנה הכוללת כלים ולהבים שונים בערכה אחת, המשמשת תחליף זמני לארגז כלים מקצועי הכולל מספר רב של כלים יעודים, ניתן להחזיק את האולר בכיס ולהשתמש בו במצבי חרום, האולר לעולם לא יהיה תחליף לכלי הייעודי.
ל עובד בארגון יושב על "כ.ס.א", לא כסא ישיבה רגיל, הכסא הוא ה"כ.ס.א" הארגוני והוא מבטא את "מיקומו ומשקלו " של העובד בארגון בו הוא עובד, הכסא מבטא את הסטאטוס הנוכחי וגם את פוטנציאל הקידום העתידי בארגון.
מסוגלים לזהות ולהשוות, לא בטוח שיש להם את הידע לנתח ולהבין איך נוצרו התופעות הללו, ברור שהתופעות הארגוניות משפיעות בצורה משמעותית על אופן התנהלות הארגון, על התרבות הארגונית על המוראל וההצלחה העסקית.
ם, הדבר דומה לבעיות דומות הקיימות אצל אנשים בני אותו גיל החווים תהליכי התפתחות וצמיחה דומים, מכך ניתן להבין שהבעיות הן חלק מצמיחה ושינוי והן ילוו הן את האדם והן את הארגון כל זמן שיש חיים באדם ובארגון.
ניתוח נקודת האיזון בעסק הוא אחד הכלים החשובים והבסיסיים הנדרשים, בכל עסק בכל תחום ובכל היקף פעילות, נקודת האיזון היא, רמת המכירות אשר בה ההוצאות שוות להכנסות כלומר אין רווח ואין הפסד.
וב מאד, גם כאלה שלא נתפסים כבעלי ידע וניסיון מקצועי בתחום הניהול, משתמשים לעיתים במונח זה (בלא להבין לעומק את משמעו), בעקר כאשר הם רוצים להגדיר משהו בעל חשיבות גדולה ומרכזית בחיים הפרטיים או העסקיים.
קי, כמו בדיג רגיל יש להתאים את שיטת הדיג לסוג וכמות הדגים שרוצים לדוג, סוגי הדגים והכמות מגדירים את סביבת המחייה של הדגים אותם אנו מחפשים,את הזמן הנדרש לדיג ואת סוג וכמות הציוד והמשאבים הנדרשים לדיג.
עשה חלק ממדרג הצרכים האנושי, הנתינה מספקת לנותן אושר וסיפוק רגשי רב, לעיתים נותן הנדבה לא כל כך רחוק במדרג הצרכים האנושי ממקבל הנדבה, אך עצם הנתינה נותנת לו תחושה של מיקום גבוה יותר ברף הצרכים האנושי.
קבלנות) שהושקעו בו משאבים ומכירתו אמורה לכסות את עלותו ולהותיר רווח, יש לזכור שגם אם יש מוצר, עדיין לא בטוח שיש לו זכות קיום, כנגזרת ישירה מכך, במידה ולעסק יש רק מוצר אחד, לא בטוח שלעסק יש זכות קיום.
ון עסקי מתנהל לפי "מדרג צרכים תואם מאסלו", מספר שלבי המדרג והאפיון אינם בהכרח זהים, אך יש הקבלה לוגית, לבעלי העסק מדרג צרכים אנושי, ולעסק מדרג צרכים עסקי, שני המדרגים פועלים בלוגיקה דומה פחות או יותר.
נה מעצם טבעו בקשר בין שני גורמים או יותר, ניגוד האינטרסים מווסת ומאוזן על ידי אינטרס על משותף לאותם גורמים והוא המטרה המשותפת הגלויה או הסמויה, ניגוד האינטרסים הוא כזה ,אשר לכאורה אחד בא על חשבון השני
ראייה ניהולית (במידה והיא קיימת) היא אותה ראייה שמאפשרת למנהל לראות את מה שאחרים לא תמיד רואים, הראייה הניהולית חייבת לכלול הבנה ויכולת לתת משמעות ולקשר בין הגורמים הבאים: מערכת,מטרה,משמעות וממדים.
מיד על הפרק ע"י ההנהלה, לעיתים הקצוצים מוגדרים כפעולות ייעול זה נכון אם מקצצים עלויות בעלות תועלת נמוכה, לעיתים דווקא העלות שמקיימת תועלת מדומה או חלקית נשארת ועלות שמפיקה תועלת אמיתית ועודפת מקוצצת.
אחת הבעיות המרכזיות כמעט בכל עסק קטן ובחלק מהעסקים הבינוניים. היא "העדר זמן" כרוני לבעלי תפקידי המפתח בעסק,"העדר הזמן" הוא אחד הגורמים המרכזיים לניהול לקוי ואי יכולת של העסק לפרוץ קדימה.
ות קבועות ורווח,על כל פרמטר פועלים כוחות אנכים מנוגדים, כוח כלפי מעלה השואף לכוון מקסימום, כוח כלפי מטה השואף ל כוון מינימום. הכוחות מתאזנים בנקודות שיווי משקל אשר קובעות את מחיר המכירה ואת עלות המכר.
ל מציאת פתרון מוסכם או מקובל או אפשרי, אי מציאת פתרון יוצר מצב של בעיה לא פתורה, בעיה לא פתורה מעצם טבעה מהווה מכשול בדרך בין נקודה א לנקודה ב, בכדי לחבר בין הנקודות נדרש לגשר עליהם כלומר לבנות גשר.,
ישנם מספר חוקים עקרוניים ותיאורטיים שלא הוגדרו כחוק לכל דבר, אך הבנתם מספקת למנהל "חוקי אצבע" מהירים המאפשרים לנתח, להתארגן, ולהסתכל על תופעות בעסק במבט שונה.
כדי למקסם את כישורי הניהול המנהל נדרש להכיר את הכלים ולהבין למה הם משמשים, כיצד נוצרו ומתי עליו להשתמש בכל כלי, להבין את משמעות התוצאות ולבצע פעילות נדרשת בהתאם,המאמר יציג תמצית של כלי הבסיס הנדרשים.
התעשייה, השירותים, המסחר והלוגיסטיקה, במחסנים מאוחסנים מאות אלפי משטחים PALLET RACKING)). בחלק לא קטן של המחסנים, חלו במשך השנים שינויים אשר שינו למעשה את בסיס הנתונים אשר על פיהם תוכננו ונבנו המחסנים
מיתית, בארגונים כאלה המנכ"ל שהוא גם הבעלים, חובש מספר כובעים והוא למעשה מתייעץ ומתחבט עם עצמו,ההתחבטות וההתלבטות במקרים כאלה נובעים מאי הסכמות בינו לבין עצמו, סימני השאלה לא מרפים וצצים בתדירות גבוהה.
התעשייה נוטים להשקיע את מירב תקציבם ברכישת ציוד וממעטים להשקיע בתשתיות ניהול ארגון ובהשבחת המשאב האנושי, התפיסה העסקית שמקורה בייצור והרקע ממנו צמחו המייסדים של עסקים אלה, מכתיבה את סדרי העדיפויות .
ם לדיון או לבחינה בתדירות כזו או אחרת, הבדיקה היא האם יחס עלות התועלת הוא חיובי, שלילי, או מתאים,במקרים רבים התהליך הוא טבעי ואוטומטי ומתבצע בשברירי שנייה במוחנו.
האם עלות התועלת זהה לתועלת העלות ?
מספר רב של תכונות אשר חלקן יהיה שונה אצל כל מדרג, הגדרת התכונות שכל מנהל ידרג תיגזר מתפיסת עולמו הניהולית, מניסיונו בניהול עובדים, מגודל הארגון ומורכבותו וממגוון התפקודים והכישורים הנדרשים לתפקוד טוב.